Browsing by Advisor Hà, Minh Hoàng
Showing results [1 - 2] / 2
Vehicle routing algorithms usually reformulate the road network into a complete graph in which each arc represents the shortest path between two locations. Studies on time-dependent routing followed this model and therefore defined the speed functions on the complete graph. We argue that this model is often inadequate, in particular for arc routing problems involving services on edges of a road network. To fill this gap, we formally define the time-dependent capacitated arc routing problem (TDCARP), with travel and service speed functions given directly at the network level. Under these assumptions, the quickest path between locations can change over time, leading to a complex problem... |
Xây dựng cây quyết định có trọng số cho dự đoán sai với ràng buộc về tài nguyên bằng mô hình quy hoạch nguyên tuyến tính hỗn hợp. Đề xuất một mô hình toán học mới để giải quyết bài toán xây dựng cây quyết định nhạy cảm với chi phí và ràng buộc về thời gian. Đưa ra một số điều chỉnh trong các nghiên cứu trước sao cho phù hợp với bài toán nhằm mục đích so sánh hiệu suất kết quả thực nghiệm giữa các mô hình. |