Item Infomation
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Nguyễn, Duy Vinh | - |
dc.contributor.author | Cấn, Duy Trường | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-14T04:33:31Z | - |
dc.date.available | 2025-07-14T04:33:31Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.uri | https://dlib.phenikaa-uni.edu.vn/handle/PNK/12142 | - |
dc.description.abstract | This project presents the design and performance analysis of a braking system tailored for a prototype vehicle, with the primary goal of enhancing safety, heat dissipation, structural integrity, and cost-effectiveness. The study addresses key challenges in designing a braking system for lightweight, custom-built cars, emphasizing the need for optimal material selection, structural robustness, and thermal efficiency. AISI 5140 steel and SiC-reinforced aluminum composites were evaluated through CAD modeling (CATIA V5) and FEA simulations (ANSYS), with thermal and structural performance assessed under realistic braking conditions. | vi |
dc.language.iso | vi | vi |
dc.publisher | Phenikaa University | vi |
dc.subject | Thiết kế và phân tích | vi |
dc.subject | Hệ thống phanh | vi |
dc.subject | Xe mô hình tự thiết kế của sinh viên | vi |
dc.title | Design and Performance Analysis of the Braking System for a Student Prototype Car = Thiết kế và phân tích hiệu quả hệ thống phanh cho xe mô hình tự thiết kế của sinh viên | vi |
dc.type | Study | vi |
Appears in Collections | ||
Đồ án Tốt nghiệp Khoa Kỹ thuật ô tô và năng lượng |
Files in This Item: